Personality Cafe banner
1 - 19 of 19 Posts

·
Registered
77 Posts
Discussion Starter · #1 ·
Hello everyone!

I've been visiting personalitycafe for some time now and I've finally decided to join! My personality type is INFP and my Ennaegram trifix seems to be 2w1, 5w4, 9w1. I'm interested in Buddhism but I wouldn't call myself a Buddhist though. I'm very curious about what I can offer to the site and I'm very excited to meet new people, especially other INFP's like me!

If you guys have any question, I'll be happy to answer them.

Greetings,

Skaffa

·
Mr. CafeBot
13,102 Posts
*You are hearing a robotic sounding voice coming towards you*

Greetings SkaffaNL and welcome to PersonalityCafe!! My name is Mr. CafeBot. I am here to personally greet you and thank you for joining our humble little forum. No matter your type, you will surely experience a wonderful time with the members of this forum. We cater to all personality types so you will never feel alone or weird. Truth is this forum is full of weirdos!! Pleazeee hel.... *Ahem*I mean we have the nicest people you will ever meet. :)

If you need basic forum information our newbie guide link is here...
http://personalitycafe.com/intro/2319-friendly-guide-newbies.html

To keep the forum entertaining and safe, our forum rules link is here...
http://personalitycafe.com/announcements/540-personality-cafe-forum-rules.html

If you need any help or have any suggestions, please let us know here...
http://personalitycafe.com/support-suggestions/

We will always be glad to help you!

Also don't forget to watch my music video...

Again, welcome to our forum SkaffaNL. We hope that your experience with us is tremendously benevolent!

P.S. Meet my family

My Wife - http://personalitycafe.com/members/mrs-cafebot.html
My Daughter - http://personalitycafe.com/members/jenny.html
My Dog - http://personalitycafe.com/members/dog.html

·
Registered
77 Posts
Discussion Starter · #3 ·
Thank you Mr. CafeBot.

I also overlooked the form I could fill out so here it is, sorry guys..

Personal
~

* Name - What do you preferred to be called? Niek
- Any nicknames? Pinda (Peanut in the Dutch language)

* Male/Female/Trans? Male

Location - Where were you originally born? Where do you live today? Any interesting story behind that? Born and raised in the Netherlands, I do carry Indonesian blood so I'm not white blonde-haired any of that.
- If you could get up and go anywhere in the world at the present moment, where would you go and why? Cambodia (Angkor Wat), Thailand, Tibet. To keep it simple, countries with much Buddhist influences.

Age - How old are you? Do you think you act your age? If not, explain which age you think you resemble most. Do it for the laughs. 21, I think acting according your age is nonsense.

Personal(ity) ~

* What is your Myers-Briggs personality type and for how long have you been reading on personality theory? INFP, 3 months or so.

* What type do you usually test as? INFP

* What are your favorite and least favorite personality types to be around? I have no clue of all personality types but I dislike being around people who lack empathy, are very selfish and people who cannot listen.

If you've taken any other personality tests, included but not limited to tests like the Enneargram and Big 5 (SLOAN), what were your results? 2w1, 5w4, 9w1 with Ennaegram,

Occupation ~

* Employed or Unemployed? Employed, stock boy.

What is your education? I'm educating to become a social worker.

What is your dream job? A job where you have the freedom to help people wherever and whenever you want, but I guess that's why it's called a 'dream' job because it is all but a dream and that is all it will ever be. :p

About You ~

* Tell us in a brief paragraph or two how you would describe yourself and what you hope to get out of this forum.
I hope to find people who I can help with personal growth and who can help me grow as a person, maybe even define or redefine morals and values.

I'm not in the mood to put down what kind of person I am like, but I'll answer any question given no matter how trivial it may seem. I am open, but I prefer to respond to questions in stead of writing something down.

Other ~

What is your favourite section at the toy-store? Videogames
Do you collect anything? No
What are your phobias? Wasps, being buried alive, being a disappointment to people close to me
Describe your favourite food until you drool. Pizza, a perfect bottom with a perfect crust; stirdy with a little moist, on top of it the best goddamn tomato sauce you can find consisting of basilicum, oregano, olive oil, a little pesto and of course tomatos, on top of that the best mozarella, parmesan, goat and gouda cheese melted to the point you get those golden white hairs when you pull the cheese apart (hair of the GODS!), on top of that paprika sliced down to little bitty pieces together with the fattest, unhealthiest and spiciest pepperoni you have ever tasted.
Now smell: The pizza gives instant nose-gasms because of the mix of the richly filled tomato sauce smelling like a sweet (because of oregano and basilicum) but heavy on the stomach tomato sauce, the cheese giving a fresh, sour scent and the pepperoni giving another heavy on the stomach but delicious scent (your nose will burn because of the spiciness!!). This is stupid, now I'm hungry... =(
Some of the things that you give you jollies? When I hear my friends doing stupid stuff, someone telling me he/she loves me (as a brother, friend, lover whatever), when people do something (morally) good I never expected people to do, people giving each other solace in hard times, people showing to me they appreciate me (very important to me)
What are your top five pet peeves? -Hearing people judging other people, especially when it's dumb as poop (can i use the sh- word here?) -People giving unnecessary criticism -When every day things don't go as I want them to -When people treat people lesser than others -Arrogance
What would a perfect day be like for you? All the people I love at a party where no one judges each other and just have fun, drinking, smoking, enjoying life not worrying about the illusions of the past and the future.
Do you prefer a vegetarian or meat diet or both? Both, though I am of opinion every person should raise and slaughter their own food so people will again (hopefully) realise how to treat the world a little better.

Other Other
~ Yay or Nay?

God and Souls : Yay but I do not believe God is something we can every truly understand (God is all, so me and you and that ant you squashed) nor do I really believe in an Afterlife
The Death Penalty : Hell no, a murderer became a murderer through what he experienced and deducted (is it the right word to use here?) through life. Would he been born as me than he would've been a whole other person.
Premarital Sex : I would say hell ye but I never had sex before, but a small yay perhaps is in order.
People are inherently good : Well, good is subjective but I believe every soul is good. People who have a a disorder in the brain and due to nerve connections or something are unable of empathy were still good souls before they entered the body. The soul may be unable of empathy as long as they live because their soul is bound to his body. Well, I'm just ranting but yay.
Destiny : Yay. Faith, nay. You may have a destiny but fulfilling the destiny lies in your own hands in stead of faith where you will fulfill your destiny whether or not you want to.
Done drugs : I smoke weed but I see it as a plant rather than a drug. I'm not saying it isn't bad or anything, hell I've been smoking enough to know that but it is not a drug in my opinion. I do not really drink (sometimes.)
Kissed in the rain : Well just the word kiss screams yay to me but rain is a big hard nay.
Re-reading a good book : Nay, relaxation for me is not only not using my physical body but also not using my brain (or using it as less a possible)

Attachments

·
Registered
429 Posts
Hi there :) I'm a new INFP too

·
Registered
77 Posts
Discussion Starter · #6 ·
@SkaffNL Hi! Welcome to PerC. It's a great place, and you'll meet friends and people who understand you. Have lots of fun.
Thank you very much. I'm sure I'll have lots of fun!

Hi there :) I'm a new INFP too
Hello! Very nice to meet you. I read your intro and I would be happy to converse and discuss with you there. (I read Bushido, I'm curious!!)

·
Registered
2,773 Posts
Ja man Straattaal Lingo gaan de Opposites en andere rappers straattaal woorden lingo'en. xD En ik zal het vast wel naar mijn zin hebben.
Dat kende ik nog niet eens. Ik zit vol verbazing te kijken naar wat de de grootste familie van Nederland zoal uitvreet wanneer ik niet naar de tv kijk. En ik maar denken dat Lingo voor bejaarden was! (Oké, goed, dat vind ik nog steeds, maar dit is wel grappig.) Ik vond dit op youtube:

Was dat maar één uitzending of heb jij toevallig meer van dit soort uitzendingen gezien?

Hoe dan ook, welkom op het forum, je hebt mijn leven in ieder geval alvast verrijkt met... Ja, ik had niet verwacht dat ik het ooit zou zeggen... maar met Lingo dus. xD

·
Registered
77 Posts
Discussion Starter · #10 ·
Dat kende ik nog niet eens. Ik zit vol verbazing te kijken naar wat de de grootste familie van Nederland zoal uitvreet wanneer ik niet naar de tv kijk. En ik maar denken dat Lingo voor bejaarden was! (Oké, goed, dat vind ik nog steeds, maar dit is wel grappig.) Ik vond dit op youtube:

Was dat maar één uitzending of heb jij toevallig meer van dit soort uitzendingen gezien?

Hoe dan ook, welkom op het forum, je hebt mijn leven in ieder geval alvast verrijkt met... Ja, ik had niet verwacht dat ik het ooit zou zeggen... maar met Lingo dus. xD
Lol ja man is maar één aflevering van dacht ik. Ik heb in ieder geval mijn avatar uit die aflevering. xD Maar leuk je te leren kennen man en ook leuk dat ik door een Nederlander vervelkomt wordt. =)

·
Registered
2,773 Posts
Lol ja man is maar één aflevering van dacht ik. Ik heb in ieder geval mijn avatar uit die aflevering. xD Maar leuk je te leren kennen man en ook leuk dat ik door een Nederlander vervelkomt wordt. =)
Graag gedaan. Het is wel leuk om soms eens Nederlands te kunnen spreken op het forum, want Engels is hier eigenlijk toch wel de voertaal, wat ook begrijpelijk is vanwege het internationale karakter van dit forum. Ik heb ook enkele Nederlandse vrienden op het forum, waaronder een andere INFP, dus als je wil kan ik je wel voorstellen. Er is geloof ik ook een, behoorlijk inactieve, groep van Nederlandse leden. Maar goed, het is hier eigenlijk niet gebruikelijk om jouw nationaliteit te benadrukken, en veel mensen blijven in bepaalde subfora hangen, dus die raken eerder bevriend met mensen van een bepaald type of met mensen die bepaalde interesses hebben. Ik zit zelf voornamelijk in de INTP en 'Kritisch Denken en Filosofie' fora, bijvoorbeeld. Hoe dan ook, als je zin hebt om eens met een Nederlandse INTP te praten (in het Nederlands of in het Engels) dan kan je me altijd een berichtje sturen. Veel plezier bij het ontdekken van het forum! ;D

·
Registered
77 Posts
Discussion Starter · #12 ·
Oh, echt thanks man! =D Ik vroeg me eerlijk gezegd wel af of er Nederlandse INFP'ers hier waren want daar zou ik wel een keertje contact mee willen hebben. In het Nederlands communiceren is makkelijker en ik heb nog nooit (dacht ik) met een Nederlandse INFP'er gepraat. Ik heb in ieder geval wel af en toe het gevoel dat ik niet begrepen wordt iets dat ze zeggen vaak bij een INFP voorkomt? xD Had ik gelezen dan.

Ik ben nu eerlijk gezegd ook wel nieuwsgierig naar jou. Ik hou wel erg van filosofie en kritisch denken doe ik ook wel ik neem in ieder geval nooit wat aan maar wat bij jou dan denken is is bij mij voelen denk ik. :p Zou je misschien die vragengedoe die ik heb ingevuld willen invullen?

·
Registered
2,773 Posts
Oh, echt thanks man! =D Ik vroeg me eerlijk gezegd wel af of er Nederlandse INFP'ers hier waren want daar zou ik wel een keertje contact mee willen hebben. In het Nederlands communiceren is makkelijker en ik heb nog nooit (dacht ik) met een Nederlandse INFP'er gepraat. Ik heb in ieder geval wel af en toe het gevoel dat ik niet begrepen wordt iets dat ze zeggen vaak bij een INFP voorkomt? xD Had ik gelezen dan.
Haha, jij bent niet de eerste INFP die ik dat hoor zeggen; dat ze het gevoel hebben niet begrepen te worden, bedoel ik. Ik denk dat het waar is voor mijn vriendin, bijvoorbeeld, en zij is een INFP. Maar misschien dat @Infinnacage je er meer over kan vertellen, want hij is die Nederlandse INFP over wie ik het had; misschien dat hij dat gevoel wel heel goed herkent.

Ik ben nu eerlijk gezegd ook wel nieuwsgierig naar jou. Ik hou wel erg van filosofie en kritisch denken doe ik ook wel ik neem in ieder geval nooit wat aan maar wat bij jou dan denken is is bij mij voelen denk ik. :p Zou je misschien die vragengedoe die ik heb ingevuld willen invullen?
Oh, de noemers van 'denken' en 'voelen' zijn een beetje misleidend hoor. Iedereen denkt en voelt, maar het heeft een speciale betekenis om denker of voeler te zijn binnen de typologische theorieën. Alhoewel ik wel behoorlijk zeker weet dat INFPs doorgaans moeilijkheden hebben met discussies over serieuze filosofische of politieke onderwerpen, bijvoorbeeld. Ik heb bij INFPs, vaker dan bij welk type dan ook, meegemaakt dat ze de discussie stopzetten, omdat ze de tegenstellingen in gedachten, maar vooral ook in sentimenten en instellingen, van de discussiepartners moeilijk vonden om te verwerken. Maar als ik een constructief gesprek voer met een INFP, waarbij geen persoonlijke tegenstelling is, dan blijkt dat ze heel intelligent zijn, doorgaans. Ik denk dat het de gespreksvorm van de discussie en de argumentatie is die niet zo gemakkelijk is voor INFPs. Dat is wel eens lastig te begrijpen voor mij, als INTP zijnde. Klinkt dit trouwens herkenbaar? Want ik ben benieuwd of dit inderdaad vaker voorkomt bij INFPs.

Oh, en ik zal dat vragengedoe later nog even invullen; dan stuur ik de antwoorden wel in een privé bericht naar jou toe. Ik heb ook een intro thread aangemaakt toen ik net nieuw was op het forum, maar dat is inmiddels al 3 jaar geleden, dus ik denk dat die informatie enigszins verouderd is. Het kan zijn dat ik pas morgen of overmorgen een privé bericht stuur, maar ik zal het zeker nog even doen. ;)

·
empty calories
992 Posts
i have been summoned! wazap, welkom op het forum, veel plezier, vind jezelf, denk het ondenkbare yo. ik kan je vertellen da vermoedelijk @nicoloco90 en @sarek ook nedrlandse infps zijn, hoewel ik het niet heb geverifieerd. maar goed, die lingo aflevering was trouwens ook prachtig. het fenomeen van niet begrepen worden treedt trouwens vooral op in conversaties tussenmij en @Protagoras, maar het mag ook wel gezien worden als iets dat infp's altijd overkomt i guess =.= maar op momenten van begrip, moet ik zeggen, ben ik het vaker eens dan oneens met wie ik ook spreek. wellicht nog interessant, ikzelf ken minstens 1 andere infp, en velen die in een waas tussen isfp en infp vallen; ikzou zelfs zeggen dat die waas het vaakst van alle types voorkomt in mijn contacten. ik bied aandat wij nogvele uren spreken over infp zaken, als je wilt :>

·
Registered
77 Posts
Discussion Starter · #17 ·
Welcome also!
Thank you very much!

Haha, jij bent niet de eerste INFP die ik dat hoor zeggen; dat ze het gevoel hebben niet begrepen te worden, bedoel ik. Ik denk dat het waar is voor mijn vriendin, bijvoorbeeld, en zij is een INFP. Maar misschien dat @Infinnacage je er meer over kan vertellen, want hij is die Nederlandse INFP over wie ik het had; misschien dat hij dat gevoel wel heel goed herkent.

Oh, de noemers van 'denken' en 'voelen' zijn een beetje misleidend hoor. Iedereen denkt en voelt, maar het heeft een speciale betekenis om denker of voeler te zijn binnen de typologische theorieën. Alhoewel ik wel behoorlijk zeker weet dat INFPs doorgaans moeilijkheden hebben met discussies over serieuze filosofische of politieke onderwerpen, bijvoorbeeld. Ik heb bij INFPs, vaker dan bij welk type dan ook, meegemaakt dat ze de discussie stopzetten, omdat ze de tegenstellingen in gedachten, maar vooral ook in sentimenten en instellingen, van de discussiepartners moeilijk vonden om te verwerken. Maar als ik een constructief gesprek voer met een INFP, waarbij geen persoonlijke tegenstelling is, dan blijkt dat ze heel intelligent zijn, doorgaans. Ik denk dat het de gespreksvorm van de discussie en de argumentatie is die niet zo gemakkelijk is voor INFPs. Dat is wel eens lastig te begrijpen voor mij, als INTP zijnde. Klinkt dit trouwens herkenbaar? Want ik ben benieuwd of dit inderdaad vaker voorkomt bij INFPs.

Oh, en ik zal dat vragengedoe later nog even invullen; dan stuur ik de antwoorden wel in een privé bericht naar jou toe. Ik heb ook een intro thread aangemaakt toen ik net nieuw was op het forum, maar dat is inmiddels al 3 jaar geleden, dus ik denk dat die informatie enigszins verouderd is. Het kan zijn dat ik pas morgen of overmorgen een privé bericht stuur, maar ik zal het zeker nog even doen. ;)
Thanks man! :D Wat ik bedoelde met voelen en denken is dat ik als ik ga filosoferen ik geen objectief en onpersoonlijke blik erop kan geven. xD

i have been summoned! wazap, welkom op het forum, veel plezier, vind jezelf, denk het ondenkbare yo. ik kan je vertellen da vermoedelijk @nicoloco90 en @sarek ook nedrlandse infps zijn, hoewel ik het niet heb geverifieerd. maar goed, die lingo aflevering was trouwens ook prachtig. het fenomeen van niet begrepen worden treedt trouwens vooral op in conversaties tussenmij en @Protagoras, maar het mag ook wel gezien worden als iets dat infp's altijd overkomt i guess =.= maar op momenten van begrip, moet ik zeggen, ben ik het vaker eens dan oneens met wie ik ook spreek. wellicht nog interessant, ikzelf ken minstens 1 andere infp, en velen die in een waas tussen isfp en infp vallen; ikzou zelfs zeggen dat die waas het vaakst van alle types voorkomt in mijn contacten. ik bied aandat wij nogvele uren spreken over infp zaken, als je wilt :>
Hee! :D Erg bedankt voor het verwelkomen ook en leuk een andere INFP te leren kennen. Ik heb veel vragen maar ik weet niet goed hoe ik ze moet stellen haha, volgens mij praat ik voor het eerst met een andere echt in moedertaal. Met niet begrepen worden, ik ben het ook meestal eens maar ik realiseer me wel steeds vaker dat ik vind dat de meeste mensen teveel waarde hechten aan geld en te weinig aan mensen.

@Infinnacage

Of ik ben een spreekwoordelijke katalysator voor die INFP eigenschap van jou. Ik merk het alleen door de effecten ervan op jouw gesprekshoudingen, vermoed ik.

Hoe dan ook, veel plezier met over INFP magie die mij te boven gaat praten, jullie twee! :happy:
Dankjewel!

1 - 19 of 19 Posts
This is an older thread, you may not receive a response, and could be reviving an old thread. Please consider creating a new thread.