yes 1289392830218th person to ask for personality cafe's advice for typing...

yes 1289392830218th person to ask for personality cafe's advice for typing...

View Poll Results: what YU think is my MBTI type

Voters
6. You may not vote on this poll
  • ENTJ

    2 33.33%
  • ENTP

    1 16.67%
  • ENFP

    2 33.33%
  • ENFJ

    2 33.33%
  • INTJ

    0 0%
  • INTP

    0 0%
  • INFP (least likely for me.. lol)

    0 0%
  • INFJ

    0 0%
Multiple Choice Poll.
Hello Guest! Sign up to join the discussion below...
Page 1 of 2 1 2 LastLast
Results 1 to 10 of 20
Thank Tree4Thanks

This is a discussion on yes 1289392830218th person to ask for personality cafe's advice for typing... within the What's my personality type? forums, part of the Personality Cafe category; im 23.... senior year of HS took 16 personalities and got ENFP... (also got formally tested in enneagram in HS, ...

  1. #1

    yes 1289392830218th person to ask for personality cafe's advice for typing...

    im 23....
    senior year of HS took 16 personalities and got ENFP... (also got formally tested in enneagram in HS, tested as a 7w6)
    then in graduate school was given part 1 official MBTI and got ENFJ.... (20) (took an unofficial enneagram test, 3w2)
    then at first job last year.. was given parts 1 and 2 official MBTI and got ENTJ....

    ENFJ IS DEFINITELY WRONG

    i do not lead with Fe at all - i have some ENFJ friends and im not like them.. leading with Fe bothers me. my bff is an INFP.. even tho she leads with feelings the Fi is not so annoying ... she gives me Ne spunk a lot so its fun. Fi gives me depth.. or makes me feel deep. beautiful spirit. my other best friend is INFJ - we really relate in the DEPTH of our convos... we understand each other metaphors and allegorical talk so easily. beautiful mind.

    i KNOW im an "N" because my mum is an ISTJ and although it is fascinating for me to go down memory lane with her she legit cares about day to day things and it makes me cringe.

    idk about any of the other letters

    ive taken cognitiv funciton tests - keys2cog, IDR labs or whatever.. other, random ones.. ive done socionics..

    in a way its all over the place. i always get high Ni (slightly higher than Ne, highest of all 8), high Ne, high Te.. once i also got high Ti.. idk.

    i love spending alone time and thinking to myself. always read a lot as a kid.. but im known to my friends as very extraverted and when testing just preferences.. always get just SLIGHTLY more E. i love the spotlight, pageants, performances, talent shows,.. love leadership.. i like being the boss but if there are a lots of beyond adequate people i will acquiesce, or co-pilot..

    most people tend to look at me to lead anyway. most people dont like to lead so i just do it and have no problem.

    when i first got ENFJ (cuz up till then id taken some online ones and always got ENFP and the description felt right)... I was so 'attached' to being a 'P'.. I was like nah this is definitely wrong. but then as I aged and had harder classes I saw that even tho Im not that physcially organized im a crazy long term planner, I always have a few goals im working towards, I hate back up plans or even generating a bunch of back up plan ideas.. I am pressure prompted tho and do procrastinate - i like pressure.. whcih is why i pack my schedule with activities galore to make me feel like im running out of time constantly and to generate a lot of energy toward completion.. however living this life made me feel super burned out.. i got depressed and tired in my early 20s and just wanted one thing to do at a time.

    -- its weird writing to randoms on the internet but also cathartic-

    i like poems.. like writing them more than reading them.

    i like moody songs.. art with deep feelin

    im bougie. i love fashion as dictated by trends and fashion magazines this is why i think im Se.. or Ni/Se rather

    but i also have a great memory of my life and the way my childhood homes were laid out since my toddler days.. so that couldbe Si.. Ne/Si

    I am good at reading people.. I usually get a tie for Fe, Fi (both of which schore less than Ni, Ne, and Te...)
    I say I dont care what people thing - but i think i mean that when im feeling very E. I do things with little thinking, but if i feel the consequences can be great I wait... I usually say X is probably thinking.. rather than X is probably feeling.. im not too good at accounting for what other people will feel with my actions.. like I can do it but I dont like to its not that easy or fun...

    I also dont always know exactly what Im feeling.. but Im not bad at knowing when I feel sick.. but ive been sick a lot so idk..

    I like to KNOWWW stuff which is why I want to know my exact MBTI so bad. 10 years ago it wouldnt ahve mattered that much maybe. i use to jus see things and read things and take it for face value or maybe even buy into it.

    everything i know and think about beauty has come from reading about it.
    when i like someone i will read about their personality type, zodiac.. everything.. to depth.
    i read sooooo much.
    used to love reading novels (historical fiction, esp) as a child but now I love reading about various topics - science, politics, humanities, philosophy

    i am studyign medcine right now and i learn from listening and then idk like 2 weeks later it all really hits me. trying to actively force memorization and repeititon is cumbersome and makes me feel slow bc i cant always remember the flash card even the next day. if i do recall its from some random buzz words i identified

    i also just have a gut feeling about answers but as soon as i start to think about it, or try to explain it - it gets wrong.

    thats 15%

    the other 75% i really know why all that stuff happens so i answer from knowing the reason + memory

    the other 10% - wrong lol. cuz i dont know it, dont remember it

    i excelled in math as a kid. supppppppper excelled. finished calc at 13.

    its because I LOOOOVEEEE puzzles. favorite childhood activity was doing connect the dots (age 3 /4 )

    u see I cant type myself maybe its because I analzye a lot. I also want to be correct because I want to be able to read stuff on the typea nd then apply it to my life and make a positive difference.


    I feel like my T/F are aux and tert and my N/S is primary/last

    but the nidk..

    shopping in malls stress me out btw - too many options. too much price comparison needed to be done. too many dreses to try on. too much stuff to search out. I LOVE online shopping bc it can be categorical and focused.

    btw so many ppl on here say english aint there first language.. it is mines and i dont feel the need for exact grammar or spelling bc it doesnt matter...

    also im very good at languages and mimicking accents. i was in russia for 5 hours on a tour and learned how to read 80% of russian.. cant understand it tho! lol!

    also.. even tho i get a lot of NT these days i am very spiritual - im not the typical atheistic NT.

    thanks for reading this.. if u did.. lol

    i probs would not. i get overwhelmed with all the long posts . i wanted to find a succinct questionnaire but couldnt find a good one. and i tried looking at the ratio between post replies and post views - the ones that yielded the highest ratio was like "sumbit a pic for me to type u" and i dont want my face on the personality cafe part of the internet if someone looks me up 5 years from now.. lol. this is a guilty pleasure hobby that i wish i could jus figure out already!!! i hate not being sure about this.. it bugs me!!!!



  2. #2

    If there is anything else I can do to encourage responses.. plz lemme know.. lol

    i will type u if u type me...
    Last edited by elefloor; 08-05-2019 at 06:47 AM.

  3. #3

    Quote Originally Posted by elefloor View Post
    If there is anything else I can do to encourage responses.. plz lemme know.. lol
    Dude I don’t understand this site. LOL. Takes fucking days/weeks to get responses on this site, but, i’m not a spiteful dickhead though... So, hold up...
    Gonna be honest, you seem super ExFJ to me. I’ve known some ENFJ of in my life, and they are super big shot personalities, you seem to think pretty highly of your self, and like others, you seem hella attached to social norms, Fe... As far as my knowledge, liking school, traditional school, is very Si or Te... And you seem totally social as hell, while also remaining traditional and smiley. You seem like you have a smiley personality, naturally... I’m definitely ENTP/ESTP and I gotta say, that, smiling at tradition boring things does not come naturally for me pretty much the only time I want to smile is if i’m fully in charge of a situation, someone tells me a joke, I can relate to someone, i’ve had the a-ha clicking moment in my head, i’m doing something exciting, I have a day off, or if I genuinely like someone... i’ll Be honest though... naturally I just like doing my own thing, not being told what to do, and hate having to fake a persona. You seem way nicer than me, would give away free ice cream if someone persisted, right ? LOL.
    What is your relationship with rules + regulations ?

    BTW: go ahead and type me : )
    thx <3 https://www.personalitycafe.com/what...e-pt-deux.html
    elefloor thanked this post.

  4. Remove Advertisements
    PersonalityCafe.com
    Advertisements
     

  5. #4

    [QUOTE=Bassytranslatelexicon7;43424523]

    my first reaction: weoooow i got a response and it seems good

    ur good at reading people - ur an N
    also once again after re reading this response i think u are Fe..

    anyway yea i do like traditional school a lot .. and if that Si or Te.. then thats not ENFJ ..! lol.. ENFJ is Se and Ti , and neither are leading funx.. that does make sense tho ISTJs lead with both and i think they do love school.. idk thats my mom and shes a teacher.. so yea ur statemtn is probs correct

    after reading ur post also i do feel i use Te/Fi because i am kind of opposite of you (who i speculate is Ti/Fe) you think thoughts all the time.. just to think in essence.. i do that too.. but mostly i think thoughts about how to change stuff all the time. like how can i actively change politics, religion, etc

    whats weird tho is when im dreaming i am very Ti i think.. i will find myself dreaming about an old math problem i was stuck on or sometihng like that and jus keep thinking and thinking about what the answer is... idk.. they should do that.. MBTI based on your dreams lol.. maybe its a thing - havent thought of it..
    anyways.

    yeah i dont love social norms actually i think they should be canceled because common courtesies are not genuine and people shouldnt be forced to be nice... *Shrug* thats why i cant be mad people aint respond.. they dgaf similar to me not .. i jus responded to you because u took time to respond to me and i genuinely felt grateful about that so i reciprocated

    thats funny u say im smiley and nice. yeah people do say im smiley IRL.. i also have always said since childhood that i dont care to be nice, and wouldnt use nice to be the first 3-5 words to describe me.. but yeah i am an overarching "good" person. i guess . lol

    yeah on the ice cream thing im split. if like a cousin asks me for some my first answer is NO! because sugar, fat, calories, and money..lol. if it was like a book, maybe.

    if someone was buggin tho... ugh, idk. i feel like ill be the parent to stick to my guns about denying my kid of ice creams, etc.. but idk.. maybe if they really interruptin my work i jus might have to give in D:

    yea i dont love having a fake persona.. but im so used to doing it tho.. lol.. its not completely fake but i think it is conveneint. it is not my preference to be that way. i adhere to social norms to get things done, my way.. this why i think if i was Fi its at the bottom. i dont have a standard of morals like that - or maybe they are such a part of my core they are unconscious to me.. idk.

    ive only just begun to think.. like from the last few months.. if i say this , does this line up with my values.. if i do this, does this match.. this has become a thing because im trying to shake of the fake persona because its not comfortable to me lol. this why i say it doesnt matter what people think of me.. unless im stepping out of the rules i have for myself.. then its moreso im judging me, and i hate that.. lol

    yeah i like rules esp if they are made by smart people. rules keep the people organized and i love that i hate stepping over bounds and rule breaking.. but if the rule is dumb.. which i am very fair about. there are MANY rules i do not like, but willingly follow because they are smart rules - - but if the rule is dumb i am going to try to do something to disprove it i guess
    Last edited by elefloor; 08-05-2019 at 06:01 PM.

  6. #5

    Hmm, a tentatively ENFP if we go by functions. What do you think about this type, you seemed to agree with it ?
    elefloor thanked this post.

  7. #6

    [QUOTE=elefloor;43425527]
    Quote Originally Posted by Bassytranslatelexicon7 View Post
    Dude I donít understand this site. LOL. Takes fucking days/weeks to get responses on this site, but, iím not a spiteful dickhead though... So, hold up...
    Gonna be honest, you seem super ExFJ to me. Iíve known some ENFJ of in my life, and they are super big shot personalities, you seem to think pretty highly of your self, and like others, you seem hella attached to social norms, Fe... As far as my knowledge, liking school, traditional school, is very Si or Te... And you seem totally social as hell, while also remaining traditional and smiley. You seem like you have a smiley personality, naturally... Iím definitely ENTP/ESTP and I gotta say, that, smiling at tradition boring things does not come naturally for me pretty much the only time I want to smile is if iím fully in charge of a situation, someone tells me a joke, I can relate to someone, iíve had the a-ha clicking moment in my head, iím doing something exciting, I have a day off, or if I genuinely like someone... iíll Be honest though... naturally I just like doing my own thing, not being told what to do, and hate having to fake a persona. You seem way nicer than me, would give away free ice cream if someone persisted, right ? LOL.
    What is your relationship with rules + regulations ?

    BTW: go ahead and type me : )
    thx <3

    my first reaction: weoooow i got a response and it seems good

    ur good at reading people - ur an N
    also once again after re reading this response i think u are Fe..

    anyway yea i do like traditional school a lot .. and if that Si or Te.. then thats not ENFJ ..! lol.. ENFJ is Se and Ti , and neither are leading funx.. that does make sense tho ISTJs lead with both and i think they do love school.. idk thats my mom and shes a teacher.. so yea ur statemtn is probs correct

    after reading ur post also i do feel i use Te/Fi because i am kind of opposite of you (who i speculate is Ti/Fe) you think thoughts all the time.. just to think in essence.. i do that too.. but mostly i think thoughts about how to change stuff all the time. like how can i actively change politics, religion, etc

    whats weird tho is when im dreaming i am very Ti i think.. i will find myself dreaming about an old math problem i was stuck on or sometihng like that and jus keep thinking and thinking about what the answer is... idk.. they should do that.. MBTI based on your dreams lol.. maybe its a thing - havent thought of it..
    anyways.

    yeah i dont love social norms actually i think they should be canceled because common courtesies are not genuine and people shouldnt be forced to be nice... *Shrug* thats why i cant be mad people aint respond.. they dgaf similar to me not .. i jus responded to you because u took time to respond to me and i genuinely felt grateful about that so i reciprocated

    thats funny u say im smiley and nice. yeah people do say im smiley IRL.. i also have always said since childhood that i dont care to be nice, and wouldnt use nice to be the first 3-5 words to describe me.. but yeah i am an overarching "good" person. i guess . lol

    yeah on the ice cream thing im split. if like a cousin asks me for some my first answer is NO! because sugar, fat, calories, and money..lol. if it was like a book, maybe.

    if someone was buggin tho... ugh, idk. i feel like ill be the parent to stick to my guns about denying my kid of ice creams, etc.. but idk.. maybe if they really interruptin my work i jus might have to give in D:

    yea i dont love having a fake persona.. but im so used to doing it tho.. lol.. its not completely fake but i think it is conveneint. it is not my preference to be that way. i adhere to social norms to get things done, my way.. this why i think if i was Fi its at the bottom. i dont have a standard of morals like that - or maybe they are such a part of my core they are unconscious to me.. idk.

    ive only just begun to think.. like from the last few months.. if i say this , does this line up with my values.. if i do this, does this match.. this has become a thing because im trying to shake of the fake persona because its not comfortable to me lol. this why i say it doesnt matter what people think of me.. unless im stepping out of the rules i have for myself.. then its moreso im judging me, and i hate that.. lol

    yeah i like rules esp if they are made by smart people. rules keep the people organized and i love that i hate stepping over bounds and rule breaking.. but if the rule is dumb.. which i am very fair about. there are MANY rules i do not like, but willingly follow because they are smart rules - - but if the rule is dumb i am going to try to do something to disprove it i guess
    Dude... You seem ENxJ to me still... It's not even a cognitive function thing, it's just a vibe you give off... I've met people in my life that are so much like you ENFJ hotshots, world is mine, secretly struggling a little bit however, with internal conflict, as, to, who am I...? I dated a girl one time, major ENFJ, and she was always so happy, and congealing with socialites standards, leadership club type person, always at the center of school planned events, etc..., and then, when we were alone, she always talked about just wanting to run away from everything, and how she never feel like she fits int, and shit.... Basily that she saw everyone around her as fake. existential post highschool crisis bullshit, you feel me? LOL.

    You could even be INTP though... I know INTP is prone to trying to fit in, more so, than ENTP, or, ENTJ... However. ENFJ is like prime example of NEED TO FIT IN! though... So... yeah...
    You are def not ENFP... ENFP are more times than not, overly dramatic/chaotic idiots... LOL. I don't get along very well with ENFP, at all. They are way to PETA vibe, about everything... or, just, mislead idiots... It's like geeze... Learn how to control life, or, geeze, calm the fuck down, I'm sorry... I don't like cherry coke and I eat meat... Sorry, I thought we were playing street fighter, a FIGHTING GAME WERE WERE COMPETING TO WIN... Sorry for calling you a titles bitch... LOL. It's nothing personal dude. It has nothing to do with you... it's a game...
    You seem like you got it together mang, Def J.

    Talking about dreaming is super Ni/Fi... And I dunno... I just get a ExxJ vibes from you. Se Ni Fe SI Te Fi Ti I don't get any Ti at all... from you... I'm super Ti... Always thinking of something, enjoy the process of thinking, getting that A-ha everything clicks in my head moment, attempting to improve my thinking, and, basically just utilizing my ability to thinking for things in life, and figuring things out, especially real world sceneries, is thoroughly fun for me. You seem more inclined to be liked, and for sociality to appreciate you, for being you... than truly enjoying thinking, and/or, utilizing thinking as a tool within life.

    LOL, I digress though man. It's a forum, and this all forum talk... What do you think.
    Last edited by Bassytranslatelexicon7; 08-05-2019 at 02:17 PM.
    elefloor thanked this post.

  8. #7

    You are a little bit impatient so I will just let you know that my first guess is ENTP. ENFP would be my second choice.

    It's crazy, but while reading your posts I got overstimulated. :)

  9. #8

    [QUOTE=Bassytranslatelexicon7;43426663]
    Quote Originally Posted by elefloor View Post

    Dude... You seem ENxJ to me still... It's not even a cognitive function thing, it's just a vibe you give off... I've met people in my life that are so much like you ENFJ hotshots, world is mine, secretly struggling a little bit however, with internal conflict, as, to, who am I...? I dated a girl one time, major ENFJ, and she was always so happy, and congealing with socialites standards, leadership club type person, always at the center of school planned events, etc..., and then, when we were alone, she always talked about just wanting to run away from everything, and how she never feel like she fits int, and shit.... Basily that she saw everyone around her as fake. existential post highschool crisis bullshit, you feel me? LOL.

    You could even be INTP though... I know INTP is prone to trying to fit in, more so, than ENTP, or, ENTJ... However. ENFJ is like prime example of NEED TO FIT IN! though... So... yeah...
    You are def not ENFP... ENFP are more times than not, overly dramatic/chaotic idiots... LOL. I don't get along very well with ENFP, at all. They are way to PETA vibe, about everything... or, just, mislead idiots... It's like geeze... Learn how to control life, or, geeze, calm the fuck down, I'm sorry... I don't like cherry coke and I eat meat... Sorry, I thought we were playing street fighter, a FIGHTING GAME WERE WERE COMPETING TO WIN... Sorry for calling you a titles bitch... LOL. It's nothing personal dude. It has nothing to do with you... it's a game...
    You seem like you got it together mang, Def J.

    Talking about dreaming is super Ni/Fi... And I dunno... I just get a ExxJ vibes from you. Se Ni Fe SI Te Fi Ti I don't get any Ti at all... from you... I'm super Ti... Always thinking of something, enjoy the process of thinking, getting that A-ha everything clicks in my head moment, attempting to improve my thinking, and, basically just utilizing my ability to thinking for things in life, and figuring things out, especially real world sceneries, is thoroughly fun for me. You seem more inclined to be liked, and for sociality to appreciate you, for being you... than truly enjoying thinking, and/or, utilizing thinking as a tool within life.

    LOL, I digress though man. It's a forum, and this all forum talk... What do you think.
    woooow very interesting.. yeah i feel u.

    u know all that stuff u said about ENFP is why i didnt think im ENFP as i grew older. it was like similar to me.. but they r more hyper than i am.. although i am high energy.. the stuff u said about ur ENFJ ex .. it is relatable actually in a way.. this is intersting. tx so much dude

    funny i have considered INTP before but as u said even tho i am a deep thinker after reading ur post u are very Ti so im not like u like that so it made me realize i prolly dont use Ti that much

  10. #9

    oh woooww.

    yup its funny people do say im high energy even tho im only like that outside

    i am impatient!! u r perceptive ;) lol @Superintrovert

  11. #10

    Quote Originally Posted by Noyau Obscur View Post
    Hmm, a tentatively ENFP if we go by functions. What do you think about this type, you seemed to agree with it ?
    hmm see the thing is.. i love planning and long range scheduling.. like vacations, school schedules..
    also ENFP seems hard to ground and love to be on the move, and i dont really like that

    my dad is for sure an ENFP.. and i find when he goes into a grip hes passive aggressive, whereas im just aggressive.. idk if i can say grip or whatever.. but yea..

    so ya mostly ENFP is not grounded as much as I am.. and seem a little too.. "chipper" than I am. ENFPs are open to a lot of possiblities and options galore and that stresses me TF out.. lol i rather someoe tell me what to do then i can innovate or rebel from there


Page 1 of 2 1 2 LastLast

Similar Threads

  1. Replies: 5
    Last Post: 06-25-2019, 03:04 AM
  2. [INTJ] Ask for money, and get advice / ask for advice, get money twice
    By Snapple in forum INTJ Forum - The Scientists
    Replies: 12
    Last Post: 08-21-2014, 11:25 PM
  3. Replies: 3
    Last Post: 10-26-2011, 08:35 PM
  4. Yes, yes it's yet another one.
    By Ginraine in forum Intro
    Replies: 25
    Last Post: 11-17-2009, 08:24 PM

Tags for this Thread

Bookmarks

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
All times are GMT -7. The time now is 03:05 PM.
Information provided on the site is meant to complement and not replace any advice or information from a health professional.
© 2014 PersonalityCafe

SEO by vBSEO 3.6.0