Personality Cafe banner

Alle mogelijke 27 Tritype-verbindingen

28K views 21 replies 9 participants last post by  Teen Rose  
#1 ·
Hallo mensen!

Vele mensen hebben wellicht moeite om hun tritype correct in te schatten vanwege de vage beschrijvingen en het aantal betrokken enneatypes. Om deze reden heb ik alle mogelijke lijnen en knooppunten geschreven die een tritype kan hebben om het gemakkelijker te maken (of erger? Ik weet het niet).

Dit zijn alle 27 mogelijke combinaties van verbindingen die men in zijn tritype kan hebben. Elke tritype heeft 3 combinaties van verbindingen. Als we bijvoorbeeld de 125 tritype nemen, hebben we 1+2, 1+5 en 2+5 als individuele links die het Mentor Archetype vormen. Dus als je 3 verschillende verbindingen wilt zien om je persoonlijke tritype correct te identificeren. Rood gekleurde verbindingen vertegenwoordigen knooppunten, dit zijn twee enneatypes naast elkaar. Er zijn slechts 3 soorten knooppunten (1+2, 4+5 en 7+8) en deze versterken van nature de verbinding tussen de twee enneatypes, vooral als het individu een bijpassende vleugel heeft (bijvoorbeeld 1w2 met een 125 tritype). Blauw gekleurde tekst geeft een natuurlijke verbindingslijn aan tussen twee enneatypes. Dit betekent dat de lijn wordt versterkt en daardoor krachtiger is in de persoonlijkheid van het individu. De 137 tritype heeft bijvoorbeeld een natuurlijke, versterkte lijn tussen 1 en 7, dus de twee energieën zullen echt duidelijk zijn, vooral als de betreffende persoon een kern 1 of 7 is).

Hier heb je het! Ik hoop dat je zult reageren en het zult waarderen!

#2 ·
1 + 7 Lijn (127, 137, 147)
De Katalysator
• Versterkt de natuurlijke lijn van 1/7;
• Zeer intern geconflicteerd: wil structuur en vrijheid;
• Kan de druk van de interne criticus gemakkelijker loslaten dan de andere 1-combinaties;
• Kan er tegelijkertijd serieus en enthousiast uitzien;
• Kan orde en moraal op een leuke en kleurrijke manier implementeren;
• Perfectionistisch, zelfs in hun creatieve kant;
• Kan moeilijk te volgen zijn met hun hoge idealen;
• Onvoorspelbare emotionele demonstraties, meestal woede en frustratie (vooral als het dominante seksuele instinct aanwezig is);
• Vaak een sterke band met hun intuïtieve functie (MBTI).

#3 ·
2 + 5 Lijn (125, 258, 259)
De Adviseur
• Dubbele afwijzing;
• Emotioneel terughoudend maar lijkt vriendelijk;
• Vaak sterke observatievaardigheden, vooral voor mensen;
• Goede luisteraars;
• Sociaal, maar hebben tijd voor zichzelf nodig;
• Helpen mensen door adviezen, tips en persoonlijke kennis te geven;
• Uiten hun woede vaak op een indirecte manier, zelfs als kern 8;
• Kunnen een lange tijd van hun dag besteden aan het observeren en analyseren van mensen;
• Vaak verborgen bedoelingen, niet echt open over wat ze willen.

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

2 + 6 Lijn (126, 268, 269)
De Helper
• Dubbel volgzaam;
• Meest servicegerichte combinatie;
• Oplettend voor de behoeften van anderen;
• Vindt het leuk om deel uit te maken van een team of om in het algemeen bij mensen te zijn;
• Waarden komen voort uit behulpzaam en betrouwbaar zijn;
• Beide energieën combineren goed: 2's trots met 6's angst maakt een over het algemeen geweldige vriend;
• Angst om uitgesloten te worden, buiten de sociale kring, zelfs als het geen dominante sociale instinct is;
• Angstig om van dienst te zijn, kan mogelijkheden creëren om te helpen;
• Kan slijmerig en afhankelijk zijn.

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

2 + 7 Lijn (127, 278, 279)
De Vrolijker
• Dubbele positieve kijk;
• Zeer sociaal en gezellig;
• Natuurlijke entertainer, houdt van lachen;
• Bezit natuurlijke charme en humor om mensen te verleiden;
• Verveeld en angstig als ze alleen zijn, heeft het publiek nodig om gestimuleerd te worden;
• 2w3 worden vaak gekoppeld aan deze fix;
• Ziet er SP of Extroverted Feeling (MBTI) uit, zelfs als dat niet zo is;
• Houdt helemaal niet van negativiteit;
• Zou kunnen helpen om wat realistischer te zijn over het onder ogen zien van hun problemen.

2 + 8 Lijn (258, 268, 278)
De Beschermer
• Verbetert de natuurlijke 2/8 lijn;
• Dubbele afwijzing;
• Helpt mensen op een krachtige, directe manier;
• Zeer gevoelig voor genegeerd of afgewezen worden;
• "Ik weet wat beter voor je is dan jij, dus laat me helpen!";
• Meest beschermende combinatie van allemaal;
• Kan snel erg boos worden en zich dan verontschuldigen uit angst om niet geliefd te zijn;
• Mama/papa beer archetype.

2 + 9 Lijn (259, 269, 279)
De Welwillende
• Zachte, helende kwaliteit;
• Dromerig, maar ook gericht op anderen;
• Stille aanwezigheid maar vaak klaar om te troosten met positieve woorden;
• Niet-assertief, weet misschien niet hoe om te gaan met negativiteit;
• Als kern 2, verzacht veel van de trotse randen en kan er blind voor zijn;
• Als zelfbehoud dominant is, kunnen ze hun liefde tonen met praktische taken (koken, klusjes, enz.);
• Zeer nederige combinatie;
• Als seksueel dominant, kunnen ze de ondersteunende vrouw of echtgenoot worden en versmelten met hun partner.

3 + 5 Lijn (135, 358, 359)
De Professional
• Dubbel competent;
• Vindt het leuk om bekend te staan om hun technische expertise;
• Aangenomen imago van een betweter, de game trivia nachtmerrie;
• Geeft een kern 5 meer veelzijdigheid en vertrouwen om te laten zien waar ze van gemaakt zijn;
• Productief, maar werken in hun eigen tempo, kunnen uitstellen (vooral met 359);
• Kan het risico lopen om robotachtig en emotieloos te worden;
• Zien gevoelens als onbelangrijk en een gebrek aan tijd (minder duidelijk met dominant seksueel instinct of 4 vleugel);
• Verbergen hun ware identiteit, shapeshifters;
• Zeer vaak Denkende types in MBTI.

3 + 6 Lijn (136, 368, 369)
De Plichtsgetrouwe
• Verbetert de natuurlijke 3/6 lijn;
• Dubbele Hechting;
• Zeer loyaal en productief;
• Ze handelen vaak voor het grotere goed van hun gemeenschap of partner(s);
• Willen hun loyaliteit en liefde tonen door concrete acties;
• Angstig als de autoriteit hun waarde of hun werk in twijfel trekt;
• Kan competitief worden om de dingen te behagen die hen veiligheid geven (bazen, ouders, partners, enz.);
• Kan hun spraak en manieren aanpassen om zich beter aan hun omgeving aan te passen;
• Kan achter hun rug de autoriteit in twijfel trekken, maar hen steunen en presteren voor hen.

3 + 7 Lijn (137, 378, 379)
De Overtuiger
• Dubbel assertief;
• Zeer positieve combinatie;
• Charmant maar een beetje opdringerig in hun houding;
• Combineer efficiëntie met entertainment: het leven is een spel;
• Willen het imago van een succesvol, gelukkig persoon promoten;
• Kan er nep uitzien en te veel proberen;
• Willen innovatieve en originele ideeën voor problemen indienen;
• Kunnen zich aan regels houden, maar geven er de voorkeur aan om een kleurrijke impact te maken;
• Hebben geen tijd voor negativiteit of het omgaan met psychologische problemen.

3 + 8 Lijn (358, 368, 378)
De Uitdager
• Dubbel assertief;
• Zeer competitief en agressief;
• "Er is niets dat ik niet kan doen, kijk maar";
• Een Vechter archetype, geef niet gemakkelijk op;
• Kan te allen tijde een imago van onkwetsbaarheid tonen;
• "Nee, jij hebt een probleem, niet ik!"
• Moeilijk om dingen los te laten en hun emoties te laten spreken;
• Kan een overweldigende aanwezigheid hebben;
• Haat het absoluut om te verliezen; zeer sterke egocentrische houding.

3 + 9 Lijn (359, 369, 379)
De Stabilisator
• Verbetert de natuurlijke 3/9 lijn;
• Dubbele hechting;
• "Ja, geen zorgen, dat kan ik doen"; "Laat mij dit afhandelen";
• Stabiele, productieve aanwezigheid;
• Zeer aanpasbaar en meegaand;
• Zijn efficiënt, maar pushen zichzelf meestal niet verder dan wat van hen wordt verwacht;
• Kunnen er trots op zijn dat ze tolerant, ongecompliceerd en aangenaam zijn;
• Emotieloze, droge persoonlijkheid;
• Verbergen hun koppigheid door zich alleen aan te passen aan de oppervlakte en oppervlakkige veranderingen aan te brengen.

4 + 5 Knoop (145, 458, 459)
De Introspectieve
• Verbetert de natuurlijke vleugels van 4 en 5;
• Diepe denker en voeler;
• Zeer introvert en privé;
• Voelen zich snel moe als ze in onbekende gebeurtenissen zijn; weinig energie in het algemeen;
• Langzaam om zich te binden aan nieuwe gewoonten en personen;
• Geven over het algemeen de voorkeur aan schriftelijke communicatie boven gesproken communicatie;
• Grote capaciteit om hun passies en interesses na te streven;
• Houden niet van veranderingen in de omgeving;
• Ze hebben moeite om hun gevoelens aan mensen te communiceren (iets minder als dominant sociaal instinct);

4 + 6 Lijn (146, 468, 469)
De Gevoelige Ziel
• Dubbel reactief;
• Nemen veel tijd om hun gevoelens en gedachten te analyseren en te sorteren;
• Angstig over hun identiteit, over wat ze moeten vertrouwen;
• Meest emotioneel gevoelige en reactieve combinatie;
• Conflict tussen externe veiligheid en het behouden van de persoonlijke identiteit;
• "Kan ik hem/haar vertrouwen?"; "Ik voel me zo kwetsbaar";
• Als ze zich ergens mee bezighouden, hebben ze altijd twijfels ("Is dit voor mij?", "Zal ik het kunnen doen?")
• Creatief, maar hebben geruststelling nodig in hun capaciteiten en steun van anderen;
• Kan zeer volatiel en explosief zijn als ze zich bedreigd voelen.

4 + 7 Lijn (147, 478, 479)
De Grillige
• Dubbele frustratie;
• Zeer idealistisch maar met onstabiele energie;
• Willen betekenis en speelsheid in hun werk;
• Zeer creatieve en fantasierijke, dromerige persoonlijkheid;
• Capricieus en een beetje een ettertje; wil dat dit op hun manier wordt gedaan;
• Verdriet verborgen achter ondeugend of kinderlijk gedrag;
• Bipolaire/dysthyme geest; oscilleert tussen verdriet en vreugde;
• Vaak snel verveeld;
• Zien dingen die ontbreken om de situatie magisch en origineel te maken.

4 + 8 Lijn (458, 468, 478)
De Maskerloze
• Dubbel reactief;
• Zeer intens karakter, ongeacht het dominante instinct;
• Verwerpen onecht gedrag;
• Voelen dingen sterk en drukken ze op een krachtige manier uit (vooral 468);
• Beschermen de kwetsbaren, de afgewezenen, de verlatenen (vooral met dominant sociaal instinct);
• Vaak provocerend en tartend met taboes;
• Graag diep graven in emotionele trauma's (vooral 458);
• Met kern 8, geeft een stimulans om naar hun kwetsbare kant te kijken;
• Met kern 4, duwt hen om te handelen naar wat ze geloven.

4 + 9 Lijn (459, 469, 479)
De Ontvankelijke
• Dubbel teruggetrokken;
• Verbergen hun verdriet met een glimlach;
• De 9 fix erodeert de melancholische kant van 4, waardoor het minder schokkend wordt;
• De 4 fix moedigt de kern 9 aan om naar hun emotionele kant te kijken;
• Spookachtige, ijle houding;
• Zeer passief en vaak bescheiden;
• Goede luisteraar, maar kan zich te veel concentreren op het verdrietige/emotionele deel van het gesprek;
• Zeer gevoelig voor pijnlijke ervaringen, trekken zich terug als ze zich gekwetst voelen;
• Kan kritisch zijn, maar verbergen hun opmerkingen voor het publiek.

5 + 8 Lijn (258, 358, 458)
De Onafhankelijke
• Dubbele afwijzing;
• Verbetert de natuurlijke 5/8 lijn;
• Strategisch denken;
• Kan op verrassende wijze achter de schermen handelen; bijna ninja-achtig;
• Stil oplettend en klaar om te handelen in overeenstemming met het plan;
• Mix van hete en koude energie; kan moeilijk te volgen en moeilijk te kennen zijn;
• Hebben vaak een vlijmscherpe geest en zijn zeer goed in het oplossen van problemen;
• Hebben moeite om op een informele, oppervlakkige manier contact te maken met anderen;
• Dreigende aanwezigheid, zelfs als het onbedoeld is (vooral met kern 8).

5 + 9 Lijn (259, 359, 459)
De Observator
• Dubbel teruggetrokken;
• Afstandelijke en onthechte persoonlijkheid;
• Nemen graag de tijd om dingen op hun eigen manier te begrijpen;
• Houden van hun rust en stilte om op te laden;
• Meestal zeer intelligent, kunnen moeite hebben om hun mening te uiten;
• Kan heel stil zijn, maar ook heel spraakzaam als ze over iets praten dat ze leuk vinden;
• Als ze het ergens niet mee eens zijn, kunnen ze argumentatief worden, maar geven vaak op;
• Zeer observant en nieuwsgierig naar een overvloed aan dingen;
• Bijna altijd introvert MBTI-type.

6 + 8 Lijn (268, 368, 468)
De Vechter
• Dubbel reactief;
• Meest confronterende combinatie (meest agressieve tritype is 368);
• Willen de waarheid in alle situaties zien;
• Ruiken vaak iets verdachts dat anderen misschien niet detecteren;
• Zeer gevoelig voor machtsdynamiek (persoonlijk en sociaal);
• Argumentatief en emotioneel, zelfs in minder dramatische situaties;
• Kunnen problemen zien waar ze er niet zijn, een beetje paranoïde;
• Zeer beschermend over wat ze vertrouwen en geloven;
• Willen graag weten waar ze in terechtkomen.

6 + 9 Lijn (269, 369, 469)
De Volger
• Dubbele hechting;
• Vaak bescheiden als ze alleen zijn, voelen zich beter in groepen;
• Voelen harmonie en tevredenheid in een vertrouwde omgeving met hun collega's;
• Onzeker over hun capaciteit om alleen te handelen, dus kiezen ze voor veiligheid;
• Loyaal en zachtaardig voor wie ze kennen en liefhebben; afstandelijk en angstig over het onbekende;
• De 9 fix helpt de kern 6 te ontspannen en toleranter en accepterender te zijn voor verschillen;
• De 6 fix helpt de kern 9 minder lui en proactiever te zijn bij het helpen van anderen;
• Meestal zachtaardig en vriendelijk, maar kan geheimzinnig en angstig worden als ze zich bedreigd voelen;
• Hun grootste zwakte is om zelf te handelen en te denken wanneer dat nodig is.

7 + 8 Knoop (278, 378, 478)
De Veroveraar
• Dubbel assertief;
• Verbetert de natuurlijke vleugels van 7 en 8;
• Het leven is een speeltuin; "Ik neem wat ik wil";
• Natuurlijke hedonistische en realistische benadering van het leven;
• Kan als vanzelfsprekend beschouwen wat anderen aanstootgevend en aanstootgevend vinden;
• Goede onderhandelaar; vind altijd een manier om iets te winnen;
• Snelle denker en vlotte prater; directe spraak maar op een grappige, originele manier;
• Haat limieten en regels, tot het punt dat ze regels omzeilen of overtreden om te krijgen wat ze willen;
• Hebben in het begin moeite om te vertragen en na te denken over de gevolgen.

7 + 9 Lijn (279, 379, 479)
De Optimist
• Zachtaardig en etherisch;
• Kan een beetje los staan van de realiteit;
• Hebben altijd een alternatieve positieve kijk op zelfs slechte of tragische gebeurtenissen;
• Zachte, expansieve energie, altijd dromend over wat zou kunnen zijn;
• Hebben vaak een luie kant die zich niet wil bezighouden met saaie of serieuze taken;
• Het meest vatbaar om symptomen van Attention Deficit Disorder te hebben van alle combinaties;
• Creëren hun eigen roze bubbel als er sombere tijden aanbreken;
• Kunnen het risico lopen om te positief en ongeconcentreerd te zijn op het nemen van echte actie.

#5 · (Edited)
4 + 8 Lijn (458, 468, 478)
De Maskerloze
• Dubbel reactief;
• Zeer intens karakter, ongeacht het dominante instinct;
• Verwerp onecht gedrag;
• Voel dingen sterk en druk ze op een krachtige manier uit (vooral 468);
• Bescherm de kwetsbaren, de afgewezenen, de verlatenen (vooral met dominant sociaal instinct);
• Vaak provocerend en tart taboes;
• Graag diep graven in emotionele trauma's (vooral 458);
• Met kern 8 geeft het een stimulans om naar hun kwetsbare kant te kijken;
• Met kern 4 duwt het hen om te handelen naar wat ze geloven.

5 + 8 Lijn (258, 358, 458)
De Onafhankelijke
• Dubbele afwijzing;
• Versterkt de natuurlijke 5/8 lijn;
• Strategisch denken;
• Kan op verrassende wijze achter de schermen handelen; Bijna ninja-achtig;
• Stilzwijgend waakzaam en klaar om te handelen in overeenstemming met het plan;
• Mix van hete en koude energie; kan moeilijk te volgen en moeilijk te kennen zijn;
• Hebben vaak een messcherpe geest en zijn zeer goed in het oplossen van problemen;
• Hebben moeite om op een informele, oppervlakkige manier contact te maken met anderen;
• Dreigende aanwezigheid, zelfs als deze onbedoeld is (vooral met kern 8).

Dus wat moet een kern 5 doen?

#7 ·
@Karkino

Hoe zit het met die gevallen waarin er beide knooppunten en verbindingen? Moeten ze niet paars?

Ik ben bijvoorbeeld een 584, bijvoorbeeld...
Welnu, mijn bedoeling was om deze lijst te maken met alleen afzonderlijke lijnen en knooppunten bij elkaar. Het idee is om de tritypes uit elkaar te halen en te zien hoe elke individuele verbinding in paren werkt. Ik dacht dat het op deze manier gemakkelijker zou zijn om zeker te zijn van elke fix.

Als ik jou bijvoorbeeld neem, zou je de 4 + 5 knoop, de 5 + 8 lijn en de 4 + 8 lijn moeten hebben die samenwerken om de 458 tritype of Scholar Archetype te vormen. Elke lijn of knoop heeft een individuele kleur en interactie tussen hen.

Dus, in jouw geval heb je zowel een knoop als twee lijnen die je tritype vormen. :)

#9 ·
Interessant.

Met mijn Tritype van 4-1-6 en vleugels van 5 voor zowel 4 als 6, vind ik dat de lijn 4-5 ook inzichtelijk is (geen 5-6 lijn aangezien beide hoofdtypen zijn). De 1-6 lijn helpt te verklaren waarom ik (soms) een gevoel van SJ kan geven, hoewel ik een INFP ben.

Humanistisch-Gevoelige Ziel-(Introspectief)-Beschermer

• Like
Reactions: Karkino
#10 · (Edited)
Deze zijn erg goed. 125, 126 en 127 passen heel goed bij mij. Ja. Inclusief de negatieven.

Eens met de verbetering van de 1 en 2 vleugels. Ik ben eerder geneigd om me als een 2 te gedragen, vooral in relaties, omdat ik weet dat dat de juiste manier is. Voor anderen doen is een verantwoordelijkheid die ik op me neem en waaraan ik me zal verbinden, zolang de andere persoon ook zijn deel van de afspraak nakomt. We zijn allebei taakgericht en doen allebei zoveel als de ander, zoals subjectief kan worden bepaald ten opzichte van onze gemeenschappelijke doelen.

Wat betreft 1 en 5, ik waardeer mijn tijd en energie en geef er de voorkeur aan me niet te engageren, tenzij ik zowel de energie als het vertrouwen heb om gelijk te hebben na het investeren van tijd en energie om te leren. Ik hoef niet per se gelijk te hebben. Ik moet gewoon geloven dat ik gelijk heb en toch het vertrouwen hebben om mezelf met een goede mate van autoriteit uit te drukken.

Ik leun achterover, observeer en doe mee als ik het vertrouwen heb om dat te doen zonder ongelijk te hebben. Tenzij ik heb besloten dat ongelijk hebben iets acceptabels is in een specifieke situatie waarin ik het kan kaderen als onderdeel van mijn persoonlijke groei.

#11 ·
Ik ben niet zeker van de 2-5 regel, maar als dat degene is waar ik achterover leun en mensen help door kennis te delen en wat ik zelf heb geleerd door ervaringen of ervaringen van anderen of gewoon kennis uit een leerboek in een lange discussie over daadwerkelijke fysieke hulp, wat ik nooit het verlangen of de energie voor heb, dan is dat de methode van keuze met betrekking tot hoe ik mensen help.

#12 ·
@Karkino

Interessante beschrijving, sommige dingen kloppen best goed voor mensen die ik ken. Er is echter één ding dat ik niet begrijp; hoe zijn bijvoorbeeld een 7w8 met een 1-fix of een 1w2 met een 3-fix mogelijk? Is dat niet in tegenspraak met het feit dat je niet twee verschillende types uit hetzelfde intelligentiecentrum kunt hebben? Ik bedoel, natuurlijk, het is niet de kern, maar het beïnvloedt het wel.

#13 ·
@Karkino

Interessante beschrijving, sommige komen aardig overeen met mensen die ik ken. Er is echter één ding dat ik niet begrijp; hoe zijn bijvoorbeeld een 7w8 met een 1 fix, of een 1w2 met een 3 fix mogelijk? Is dat niet in tegenspraak met het feit dat je niet twee verschillende types uit hetzelfde intelligentiecentrum kunt hebben? Ik bedoel, het is niet de kern, maar het beïnvloedt het wel.
Ik denk dat wat over het algemeen wordt geaccepteerd door Katherine Fauvre, de maker van de Tritype-theorie, is dat we uiteindelijk allemaal de 9 enneatype-energieën in ons bezitten en dat elk van hen zich manifesteert in een gesequenced volgorde die van het ene centrum naar het andere gaat, waardoor uiteindelijk de individuele tritype ontstaat die we kennen. Er wordt gezegd dat Tritype voorkomt in een razendsnelle en zich herhalende reeks, waarvan de meeste relatief onbewust zijn. Als ik bijvoorbeeld een kern VIER ben met een VIJF vleugel, ervaar ik het leven eerst met een VIER blik met een vleugje VIJF, en ga dan naar mijn natuurlijke lijnen van EEN en TWEE, afhankelijk van de situatie. Dan, als het probleem waar ik mee te maken heb niet wordt opgelost door deze eerste tactiek, mijn voorkeur in het Hartcentrum (merk op dat de kern enneatype elke keer de leiding houdt, zelfs bij het veranderen van centrum), ga ik mijn tweede favoriete methode gebruiken om met problemen om te gaan, in mijn geval door over te schakelen naar mijn mentale centrum, met name het ZEVEN enneatype. Ten slotte, als het probleem niet is afgenomen tot een comfortabel niveau, schakel ik eindelijk over naar mijn laatste en minst favoriete centrum: het NEGEN enneatype gebaseerd in het buikcentrum.

Je vleugel kleurt je dominante type, maar is misschien niet je favoriete enneatype in dat specifieke centrum wanneer je met een belangrijk probleem te maken hebt.
Ik gebruik mijn vijf vleugel als verdedigingsmechanisme als ik gestrest ben, maar ik schakel snel over naar mijn ZEVEN energie om mijn geest af te leiden en te beschermen tegen pijn in plaats van de situatie grondig te analyseren zoals een VIJF.

#17 ·
@Karkino
Hoe zouden de verschillende instinctieve varianten zich manifesteren in dit tritype voor een kern 7(w8)?
Dat is een heel goede vraag.

Ik denk dat als ik me baseer op Beatrice Chestnuts kijk op de 27 enneagramsubtypen om je vraag te beantwoorden, het ongeveer zo zou gaan:

Zelfbehoud ZEVENEN zijn de meest openlijk hedonistische en opportunistische ZEVENEN van alle drie de subtypes, vooral met een ACHT-vleugel. Ze zijn ook nuchter en praktisch in hun dagelijkse interacties en houden ervan sociale banden te onderhouden met gelijkgestemde individuen waar ze deelnemen aan zintuiglijke ervaringen. Ik zou de 713 of 731 tritype in combinatie met dit subtype zien als een zeer praktisch en ijverig individu dat openlijker voor eigenbelang werkt dan de andere twee subtypes. De sp EEN in de tritype is aangenamer, maar kan een beetje anal zijn over details en de sp DRIE is erg bescheiden en workaholic, wat over het algemeen een zeer gefocust, ijverig en doelgericht persoon oplevert, maar leidt met hun gevoel van epicurisch en gulzig karakter.

Seksuele ZEVENEN zijn het tegenovergestelde van de zelfbehoud. Ze verlangen naar de mystieke en spirituele aspecten van het leven. Dit is meer een onpraktisch, groot dromer-archetype. Ze idealiseren relaties en ervaringen veel en kunnen de gelukkige fase van het leven overdrijven, tot het punt dat ze er soms beduusd of euforisch uitzien. Ik denk dat deze 713 of 731 tritype vergelijkbaar zou zijn met het 741 archetype, vanwege de idealistische aard van het subtype. Dit zou meer een intense, onpraktische en fantasierijke Systems Builder zijn, die erg ongeduldig kan zijn met negativiteit en het niet halen van hun doelen. Dit subtype met deze tritype zou ook meer geneigd kunnen zijn om zich in het emotionele rijk te verdiepen, maar toch geĂŻrriteerd zijn door het tonen van hun kwetsbare kant. De sx EEN is hier erg intens en veeleisend en de sx DRIE is bezorgd over het tonen van een perfect partnerbeeld. Over het algemeen zou dit de meest ongebruikelijke combinatie voor deze tritype moeten zijn.

Sociale ZEVENEN zijn het tegengestelde van het enneatype, omdat ze hun gulzige kant niet aan mensen willen laten zien. Ze zijn meer geneigd om anderen een puur beeld van zichzelf te laten zien, in de overtuiging dat het slecht is om afwisseling te zoeken en voorkeur te geven aan eigenbelangen. Dit is in wezen een meer conforme ZEVEN (kan eruitzien als een EEN of een ZES) en met een ACHT-vleugel kan dit individu meer een leidende en mentor-kwaliteit vertonen dan het typische krachtaspect van de ACHT. De 713 of 731 tritype met een sociaal subtype is meer EEN-achtig en echt regel- en structuurgericht en kan er soms gemakkelijk uitzien als een 136, omdat ze een geweldige werkethiek en krachtige aanhang aan hun eigen overtuigingen vertonen, vooral met een ACHT-vleugel. De zo EEN is verwant aan de leraar of de gids archetype, die gezien wil worden als een voorbeeld om te volgen. De zo DRIE is de stereotype DRIE die erkenning en roem zoekt. Zou de meest sociaal onderlegde 731 kunnen zijn.

#19 ·
Omg Karkino
Dit is geweldig. Geen wonder dat ik zo lang heb gezocht, want mijn tritype- en instinctcombinatie is zo raar.
Heel erg bedankt ❤

Seksuele ZEVENEN zijn het tegenovergestelde van de zelfbehoud. Ze hunkeren naar de mystieke en spirituele aspecten van het leven. Dit is meer een onpraktisch, groot dromer-archetype. Ze idealiseren relaties en ervaringen enorm en kunnen de gelukkige fase van het leven overdrijven, tot het punt dat ze er soms bedwelmd of euforisch uitzien. Ik denk dat deze 713 of 731 tritype vergelijkbaar zou zijn met het 741 archetype, vanwege de idealistische aard van het subtype. Dit zou meer een intense, onpraktische en fantasierijke Systems Builder zijn, die erg ongeduldig kan zijn met negativiteit en het niet halen van hun doelen. Dit subtype met deze tritype zou ook meer geneigd kunnen zijn om zich in het emotionele rijk te verdiepen, maar toch geĂŻrriteerd zijn door het tonen van hun kwetsbare kant. De sx EEN is hier erg intens en veeleisend en de sx DRIE maakt zich zorgen over het tonen van een perfect partnerbeeld. Over het algemeen zou dit de meest ongebruikelijke combinatie voor deze tritype moeten zijn.

#22 ·
Hallo mensen!

Vele mensen hebben wellicht moeite om hun tritype correct in te schatten vanwege de vage beschrijvingen en het aantal betrokken enneatypes. Om deze reden heb ik alle mogelijke lijnen en knooppunten geschreven die een tritype kan hebben om het gemakkelijker te maken (of erger? Ik weet het niet).

Dit zijn alle 27 mogelijke combinaties van verbindingen die men in zijn tritype kan hebben. Elke tritype heeft 3 combinaties van verbindingen. Als we bijvoorbeeld de 125 tritype nemen, hebben we 1+2, 1+5 en 2+5 als individuele links die het Mentor Archetype vormen. Dus als je 3 verschillende verbindingen wilt zien om je persoonlijke tritype correct te identificeren. Rood gekleurde verbindingen vertegenwoordigen knooppunten, dit zijn twee enneatypes naast elkaar. Er zijn slechts 3 soorten knooppunten (1+2, 4+5 en 7+8) en deze versterken van nature de verbinding tussen de twee enneatypes, vooral als het individu een bijpassende vleugel heeft (bijvoorbeeld 1w2 met een 125 tritype). Blauw gekleurde tekst geeft een natuurlijke verbindingslijn aan tussen twee enneatypes. Dit betekent dat de lijn wordt versterkt en daarom krachtiger is in de persoonlijkheid van het individu. De 137 tritype heeft bijvoorbeeld een natuurlijk versterkte lijn tussen 1 en 7, dus de twee energieën zullen echt duidelijk zijn, vooral als die persoon een kern 1 of 7 is).

Hier is het! Ik hoop dat je zult reageren en het zult waarderen!
Hoed af voor je. Je hebt zoveel voor me opgehelderd. Het meeste komt overeen met de mensen die ik ken, zoals hoe informatiehongerig 125 is en hoe 126 super graag iedereen wil helpen en zichzelf prijst voor zijn hulp.