@superwaffles321 Ik ben een INFP 641 en uw beschrijvingen passen heel goed bij mij. Ik ben 6w5, 4w5, 1w2.
Ik denk dat ik vaak een beetje naar de ongezonde kant van de dingen ga, omdat ik constant de negatieve 3 disintegratiekwaliteiten heb. Ik ben me er extreem van bewust hoe ik me met anderen vergelijk. Ik ben niet bijzonder verbazingwekkend of charmant zoals een goede 3. Maar ik probeer op school de professoren te plezieren en de andere studenten te laten zien hoe slim of creatief ik denk dat ik ben (wanneer het gepast is - zoals tijdens presentaties).
Wat u zegt over woede is waar. Deze negatieve 3-kwaliteit wordt meestal geassocieerd met een angstige, defensieve, minachtende en geïrriteerde woede. Wanneer mensen me proberen advies te geven vanuit een standpunt van mij niet begrijpen, voel ik me bijna woedend. Mijn imago is extreem belangrijk voor mij. Toch ben ik helemaal geen 3. Ik heb het vele malen getest en bezit slechts een paar van de positieve kwaliteiten van het type. Dus het is logisch dat ik constant de effecten van 6 disintegratie ervaar.
Wat de rest betreft, mijn 4-score is bijna net zo hoog als mijn 6-score. Dit betekent dat zelfexpressie, meestal door middel van poëzie, erg belangrijk, zinvol en comfortabel is. En uniek zijn is ook erg belangrijk.
Met de 1w2 meet ik mezelf en mijn acties constant af aan mijn concepten van goed versus kwaad. Ik moet zo vaak als ik kan goed doen. Als er iets destructiefs of 'kwaads' in mijn omgeving gebeurt, ben ik gedwongen er iets aan te doen om het te veranderen. Zoals als ik zie dat iemand gepest wordt. Ik zal iets doen. Met de 2 vind ik plezier in het helpen van anderen, hen een prettig gevoel geven, geaccepteerd worden, in vrede zijn, geliefd zijn. En het lijkt erop dat die kwaliteit meespeelt in mijn zeer strenge opvatting van wat het is om een goed, rechtschapen persoon te zijn.
Ook de 6w5 betekent dat ik stil en oplettend ben, ik waardeer mijn vermogen om dingen waar te nemen die anderen niet lijken te zien, om originele en krachtige inzichten te hebben en om mijn kennis en perspectief te delen wanneer het nuttig is voor anderen. En natuurlijk ben ik constant angstig, bezorgd, een beetje paranoïde, zeker hyperalert. En vreemd genoeg, in tegenstelling tot mijn 4-wens om totaal uniek en onafhankelijk te zijn, voel ik een sterke, sterke wens om ergens bij te horen. Een functioneel en geaccepteerd lid zijn van een positieve en ondersteunende gemeenschap. Ik hoop dat ik op een dag een baan vind die aan dit verlangen voldoet, want tot nu toe in mijn leven heb ik me bijna overal een zwart schaap gevoeld.
Dus ja, ik vind het leuk om meer over 641 te weten te komen, omdat het heel goed uitlegt hoe ik ben. En aan iedereen voor mij die ongelukkig was over de identificatie, ik denk dat het geldig is om trots te zijn, want ik neem aan dat wij allemaal slimme, zorgvuldige, morele, creatieve mensen zijn. En dat zijn geweldige dingen die je niet elke dag ziet, vooral niet in één pakket.
EDIT: Ik verontschuldig me voor eventuele typefouten. Ik heb dit op mijn smartphone getypt.