Personality Cafe banner
101 - 117 of 117 Posts
Dus ik zal een type 614 uitleggen. 6w5 1w2 4w5, dat is het. 6w5. In zekere zin enigszins asociaal. Soort van. Asociaal is niet het woord dat ik zoek, maar ik zal het voorlopig gebruiken. Stil. Introvert. Altijd aan het denken, constant. Angst. Wantrouwend. Achterdochtig. 6w5 wil antwoorden en daarom denken ze zoveel en soms, bij sommige gelegenheden, vragen ze het aan anderen. Ze zijn geïnteresseerd in filosofie. 1w2. Streven naar perfectie. Helpers. Houden ervan om anderen te helpen. Wil dingen beter maken, harmonieus. Dat is het zo'n beetje. 4w5. Ze zijn emotioneel, maar ze denken als een 5. 5's: filosofen. Nou, een eeuwige heethoofd? LOL. Ik weet niet zeker hoe ik het moet beschrijven. Eeuwig betekent bijna voor altijd. Meestal boos, uitbarstend, niet sierlijk, het is een eng moment omdat het dodelijk kan zijn, het is hilarisch, maar niet als je in die staat bent. Dit gebeurt niet altijd. Maar dit tritype is meestal boos als hij gefrustreerd, ontevreden, misnoegd is? Dit is wat ik kan zeggen over dit tritype. Want ik ben er 99% zeker van dat ik er een ben. Dit is niet de beste manier om dit tritype te beschrijven, ik heb het geprobeerd, het is niet... Ik kan de woorden niet vinden... Ik kan het niet complexer maken, maar ik heb het toch geprobeerd. Ik raad aan om die pdf's te lezen die ik heb genoemd en die hier op deze thread staan. Of Google meer over elk type. Het is beter zo. Ik hoop dat dit echt helpt. Zo niet, lol, ik heb het geprobeerd. Ik wilde alleen maar helpen. Om te verduidelijken. Als iemand anders het tritype verduidelijkt. Voeg meer informatie toe. En alsjeblieft, als je commentaar geeft op wat ik heb gezegd, wees dan aardig, gastvrij, constructief, dat wil zeggen, constructieve kritiek, iets dat GEEN TROLLING is en op zijn minst nuttig moet zijn. Bedankt. Meer informatie komt binnenkort of later. Meestal later. Ik zal misschien betere informatie toevoegen. Vrijwel knippen en plakken. Of als iemand hierheen gaat en de informatie toevoegt. Je bent welkom om het te doen zonder zorgen en zonder problemen. Beter geen problemen...

PHP:
@superwaffles321 Ik ben een INFP 641 en uw beschrijvingen passen heel goed bij mij. Ik ben 6w5, 4w5, 1w2.

Ik denk dat ik vaak een beetje naar de ongezonde kant van de dingen ga, omdat ik constant de negatieve 3 disintegratiekwaliteiten heb. Ik ben me er extreem van bewust hoe ik me met anderen vergelijk. Ik ben niet bijzonder verbazingwekkend of charmant zoals een goede 3. Maar ik probeer op school de professoren te plezieren en de andere studenten te laten zien hoe slim of creatief ik denk dat ik ben (wanneer het gepast is - zoals tijdens presentaties).

Wat u zegt over woede is waar. Deze negatieve 3-kwaliteit wordt meestal geassocieerd met een angstige, defensieve, minachtende en geïrriteerde woede. Wanneer mensen me proberen advies te geven vanuit een standpunt van mij niet begrijpen, voel ik me bijna woedend. Mijn imago is extreem belangrijk voor mij. Toch ben ik helemaal geen 3. Ik heb het vele malen getest en bezit slechts een paar van de positieve kwaliteiten van het type. Dus het is logisch dat ik constant de effecten van 6 disintegratie ervaar.

Wat de rest betreft, mijn 4-score is bijna net zo hoog als mijn 6-score. Dit betekent dat zelfexpressie, meestal door middel van poëzie, erg belangrijk, zinvol en comfortabel is. En uniek zijn is ook erg belangrijk.

Met de 1w2 meet ik mezelf en mijn acties constant af aan mijn concepten van goed versus kwaad. Ik moet zo vaak als ik kan goed doen. Als er iets destructiefs of 'kwaads' in mijn omgeving gebeurt, ben ik gedwongen er iets aan te doen om het te veranderen. Zoals als ik zie dat iemand gepest wordt. Ik zal iets doen. Met de 2 vind ik plezier in het helpen van anderen, hen een prettig gevoel geven, geaccepteerd worden, in vrede zijn, geliefd zijn. En het lijkt erop dat die kwaliteit meespeelt in mijn zeer strenge opvatting van wat het is om een ​​goed, rechtschapen persoon te zijn.

Ook de 6w5 betekent dat ik stil en oplettend ben, ik waardeer mijn vermogen om dingen waar te nemen die anderen niet lijken te zien, om originele en krachtige inzichten te hebben en om mijn kennis en perspectief te delen wanneer het nuttig is voor anderen. En natuurlijk ben ik constant angstig, bezorgd, een beetje paranoïde, zeker hyperalert. En vreemd genoeg, in tegenstelling tot mijn 4-wens om totaal uniek en onafhankelijk te zijn, voel ik een sterke, sterke wens om ergens bij te horen. Een functioneel en geaccepteerd lid zijn van een positieve en ondersteunende gemeenschap. Ik hoop dat ik op een dag een baan vind die aan dit verlangen voldoet, want tot nu toe in mijn leven heb ik me bijna overal een zwart schaap gevoeld.

Dus ja, ik vind het leuk om meer over 641 te weten te komen, omdat het heel goed uitlegt hoe ik ben. En aan iedereen voor mij die ongelukkig was over de identificatie, ik denk dat het geldig is om trots te zijn, want ik neem aan dat wij allemaal slimme, zorgvuldige, morele, creatieve mensen zijn. En dat zijn geweldige dingen die je niet elke dag ziet, vooral niet in één pakket.

EDIT: Ik verontschuldig me voor eventuele typefouten. Ik heb dit op mijn smartphone getypt.

Ja. 6-1-4 tenslotte. Niet 6-9-4. Besefte dat ik veel meer superego heb dan ik voorheen dacht. Het is verhelderend en nuttig geweest om de 1-fix te bespreken met degenen die het als kern of fixatie hebben of inzicht kunnen geven in hoe je je buikcentrum kunt achterhalen. Ik heb wel eens gegegrapt dat ik een verborgen 1 ben. Mijn 1-fix is niet zo "hard" als bij anderen, maar het is zeker aanwezig in mijn interne structuur van waarden, doelstellingen en codes. Zo niet, dan heeft het een echte verankering geboden die me stabieler heeft gehouden in tijden dat ik me in mijn meer defaitistische, depressieve periodes had kunnen storten. Het geeft me ruggengraat. Een vermogen om te volharden en gefocust te blijven tegen tegenspoed. "Dit is MIJN code; ik zal me eraan houden. Probeer me te stoppen - en je zult sterven."

Discussion starter · #106 ·
Ik heb de subtypes pdf gelezen en het was een van de beste dingen die ik tot nu toe over type 6 heb gelezen. Rechtstreeks van de bron, neem ik aan.

Ik worstel met zeer pijnlijke zelfbewustzijn en remmingen. De reden waarom ik weg blijf van alcohol en drugs.
JA! Behalve dat mensen zoals ik blijkbaar beter als ik dronken ben :(

Discussion starter · #107 ·
Ik ben altijd al een kattenliefhebber geweest. Als kind waren het vooral grote katten (tijgers, panters, etc.), maar het is geëvolueerd naar een liefde voor alle katachtigen. Plus, ik heb de neiging om katten te beschouwen als het 6e dierlijke mascotte :tongue: Past bij beide vleugels, IMO.

Verdomme stereotype konijnen en herten. Ik ben geen konijn.
En ik haat honden een beetje. Rommelig, luidruchtig, behoeftig... Ugh, nee bedankt.
Dat is grappig, ik ben een van die volwassenen die niet weet wat ze willen worden als ze volwassen zijn. Ik koos voor zaken, omdat het zo breed was... gedesillusioneerd en toen gestopt, werd verpleegster... gedesillusioneerd (de gezondheidszorg is zo verrot), ik ben momenteel huisvrouw/stiefmoeder... omg, raad eens hoe ik me voel.

Als me wordt gevraagd wat mijn passie is, zeg ik meestal dat ik het niet weet, maar ik heb altijd al een vreemde fascinatie gehad voor tijgers. Ik wil met ze werken haha! Als ik naar de dierentuin ga, zou ik er uren naar kunnen kijken, wat stom is omdat ze meestal slapen. Ik hou van hun schoonheid en hun gevaar. Ik respecteer ze. Ik zou vrijwillig hun poep een tijdje schoonmaken als ik uiteindelijk zou kunnen interageren, zelfs alleen maar om ze te voeren lol.

Discussion starter · #108 ·
Ergens op perc staat dat 641 vooral heethoofden zijn. Ik ben een heethoofd, ik ben meestal boos, maar ik heb de neiging niet om te exploderen in het bijzijn van anderen. Ik probeer het te verbergen en te onderdrukken. Maar aangezien 4's emotioneel zijn, ben ik dat ook, maar ik word zo als ik te veel onder druk sta, en dat is, zoals ik zeg, mijn laatste grens, als de laatste laag van mijn pantser, de laatste verdediging. En dan ontplof ik. En ik word een beetje te gek.

Verzonden vanaf mijn LGL86C met Tapatalk
::steekt hand op:: Ik ben ook een heethoofd, het kan amusant en komisch zijn of aan de andere kant (heel, heel zelden) zo verschrikkelijk en lelijk dat ik mezelf bang maak en me schaam. Ik heb veel woede in me, en ik heb geen idee waarom. Ik heb echt geen reden om zo boos te zijn.

Meestal ben ik licht van hart, goofy, maar als ik getriggerd word, BAM! Mijn man is hier dol op /sarcasme. Onrecht maakt me echt woedend.

Haha, ik ben echt laat in dit draadje, maar ik ben net lid geworden omdat ik een test heb gedaan en die zei dat mijn tritype een 6w5, 4w5 en 1w9 was. Ik weet echter niet wat dat betekent lol. Iemand daar die me dit kan uitleggen? Ook, voor extra informatie, de willekeurige gratis online persoonlijkheidstests die ik heb gedaan, typeren me meestal als ISFJ, hoewel ik soms ook ISTJ heb gekregen.

Oké.. dus ik ben gediscrimineerd omdat ik een INFJ ben, omdat Hitler er een was.. en nu word ik ook weer gediscrimineerd omdat ik hetzelfde tritype heb als Hitler.

Ik heb het gevoel dat ik zo zou moeten zijn :angry: maar ik ben echt zo :cool:

:laughing:

hmm.. :dry:

@Deejaz Troost je met het feit dat Hitler dood is, denk ik? Hij is niet de enige crimineel in die hele puinhoop. Hij kreeg duizenden mensen achter zijn waanzin, om zijn bevelen uit te voeren, hun ethische brein uit te schakelen, zichzelf ervan te overtuigen dat het goed was, een oogje dicht te knijpen. Er waren echter mensen die zijn regime ondermijnden, er waren mensen die stiekem kinderen in jutezakken over hun schouders uit de concentratiekampen smokkelden, er waren mensen die bevelen opvolgden maar ze tegelijkertijd braken.

Terzijde, de film "The Reader" raakt deze idee dat een hele natie van mensen zich bewust was van wat die ene man onder hen aan het orkestreren was, maar ze bleven volgzaam toekijken zonder in te grijpen. Een jonge Duitser vraagt: waarom? Hoe konden ze dat gewoon laten gebeuren? Hoe kon hij zich als lid van die natie ooit schuldig voelen?

Hitler is maar één persoon. Hij vertegenwoordigt geen enkele MBTI, slechts een voorbeeld van een persoon die het contact met de realiteit verloor en een zeer verwrongen perceptie had van groepsethiek - een soort lobotomie van mededogen. Als iemand je met Hitler vergelijkt op basis van je MBTI, missen ze volledig het punt van gezonde vs. ongezonde persoonlijkheidsontwikkeling.

Ik hoop dat iedereen in zijn leven een klankbord heeft dat hen helpt vaak genoeg na te denken over hun gezondheidstoestand, zodat ze nooit in de waan van gerechtigheid en politieke invloed kunnen vallen die Hitler had. Op de een of andere manier overtuigde hij veel mensen om het verkeerde te doen. Op de een of andere manier gingen ze gewillig mee - of werden ze ertoe gedwongen toen ze werden gemanipuleerd of gechanteerd of het gevoel hadden dat ze machteloos waren om zich tegen het regime te verzetten, en hun eigen leven boven dat van anderen stelden.

Zou jij het doen? Moeilijke vragen. Wat zouden we in die situatie ECHT doen? Misschien zouden we, als we gevangen werden gehouden door voldoende angst, net zo corruptibel zijn? Hier kan de reeks van contrafobische 6 echt schitteren tegen krachten van vernietiging, onderdrukking en "kwaad".

Aan de andere kant kan contrafobisch zijn precies de onrechtvaardigheid veroorzaken die plaatsvond in "Nazi-Duitsland" in de 20e eeuw. We moeten onze loyaliteit in twijfel trekken, ze fel in twijfel trekken en in gedachten houden dat er talloze groepen zijn die onze loyaliteit zouden eisen; we hoeven die niet blindelings te geven. We moeten ook heel voorzichtig zijn in de omgang met iedereen die onze loyaliteit probeert te kopen, of omkoping gebruikt, of ons dwingt die op te geven. Laten we niet medeplichtig worden aan "kwaad" door onwetendheid of verzuim, ongeacht tot welke groep we onszelf rekenen.

Oké.. dus ik ben gediscrimineerd omdat ik een INFJ ben, omdat Hitler er een was..
en nu word ik ook weer gediscrimineerd omdat ik hetzelfde tritype heb als Hitler.
Er is niets dat lijkt op consensus over wat Hitlers volledige tritype en stapeling waren; alleen het hoofdtype 6w5 en dat net. De Fauvres typen hem zelfs als 4 leidend, wat ik belachelijk en kostbaar vind; eigenlijk denk ik niet eens dat hij 4-vast was. Ik denk dat het 3w4 was, hoewel ik daar in de minderheid ben. Ik vermeld dit alleen maar om het gebrek aan consensus aan te geven.

Maar als iemand Hitler verder wil bespreken, zou ik graag een draad over hem willen starten of er een willen voortzetten die bestaat, als ze bereid zijn om Mein Kampf eerst van begin tot eind te lezen.

En terzijde, of misschien beter gezegd, als ik erover nadenk en terugkom op het belangrijkste punt van de draad, is de post die ik net schreef een vrij goed voorbeeld van 6-4-1 tritype in een notendop.

(Net als deze, als ik erover nadenk, haakjes en al... ).

ps En dit heel vreemd... terloops googelen naar Hitler/Enneagram, vind ik dat Katherine Fauvre zegt dat het in 1996 voor het eerst Naranjo was die hem als een sx 4 typeerde. Welnu, wat kan ik zeggen, Claudio's grootste bijdrage was nooit als een typer.

Het is geen leuke om in te zitten, de uitleg die ze ons geven is behoorlijk negatief. We zijn onze eigen ergste vijand. Bonuspunten als je ook een 641 bent en een INFP. Het is een behoorlijk waardeloze mix en we worden vaak verkeerd begrepen en zijn extreem hard voor onszelf. Zijn er daar? Het zou geweldig zijn om er maar één te vinden :)
Ja, ik ben een infp 641. Sorry, het is ongeveer 11 jaar na de post. Ik dacht dat ik een infj moest zijn als ik een 641 was, maar ik ben een infp. Je hebt er een gevonden.

Ik ben een 461 infj. Ik hou van zessen. Jullie zijn geweldig. 💜
4's zijn ook geweldig. Ik zou niet zijn waar ik vandaag ben zonder God en een infj-neef die God heeft geschapen. Hij houdt me gezond in deze vreemde wereld. Hoe dan ook, ik ben blij dat je ook je tritype hebt gevonden. Alles is mogelijk met God. Ik geloof dat echt, omdat ik geloof dat Jezus is wie hij zegt dat hij is. Hoe dan ook, in een andere noot, ik hoop dat wij infj's en infp's over het algemeen bij elkaar blijven. Hoe dan ook, ik wil niet preken, bedankt voor het compliment.

Ik probeer mijn identiteit te vinden. Ik ben misschien meer een 461 dan een 641. Ik ben ofwel een infp, of isfj. Ik probeer mijn doel te vinden. Ik dacht dat het religie en lesgeven was. Maar misschien is dat het ook niet. Ik wou dat ik antwoorden had, want ik zou ze delen. Het enige wat ik weet is dat ik sociaal onhandig ben en mijn eigen ergste vijand. Misschien projecteer ik als een 6 of het is oprecht als een 4. Wat betekent dat ik het moeilijk vond om contact te maken met mijn ouders.

101 - 117 of 117 Posts